lördag 17 augusti 2013

Min stora dag......paket, Emporia och god mat.

Sista dagen hos A:s föräldrar,
besökte vi stallet där A hade sin
häst en gång i tiden. Men ägaren
var tyvärr inte hemma men det
blev lite kontakt med en av
hästarna i alla fall.

Den var verkligen kelig och
kramig av sig.


Sen hemma, dagen efter, så fyllde den
här mannen år. Firad på morgonen
med lite paket.

A ville bjuda mig på mat på Jensen Böfhus.
Vi har en sådan restaurang i stan, men nu
pågår festivalen där så det är omöjligt
hitta plats. Så det blev Jensens Böfhus på
Emporia, vilket gick lika bra.

Det var "knök" fullt på parkeringen och
det var många som besökte Emporia,
även om inte bilden visar. Det är stora
ytor i entrén så det ser tomt ut.

Märkligt är att parkeringen ligger
på gatuplan men man måste
åka upp en våning för att komma
till restaurangen, som också
ligger på gatuplan. Det är en
klurig byggnad Emporia.

På plats vid fönstret och väntar på maten.

Utsikten från där vi satt. Entrén alldeles
utanför. Kul och sitta och titta på folk.

A håller upp en cola.
Jag beställde en stor cola
och fick ett mega glas....haha.

Vi började med vars ett vitlöksbröd.
A tog ett med ost och vitlök.


Sen maträtterna. Gott va det.

Fick mitt efterlängtade kaffe efteråt också.

Utsikten igen. Sen drog vi
därifrån och gjorde
hela Emporia, dryga 4-4½
timme var vi där.

Vi satt och väntade på att A skulle
kunna få komma till och klippa sig.
De har en stor fin frisörsalong som
hon ville testa.

2 kommentarer:

  1. Försenat, men dock: GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN! Men nu undrar förstås jag och alla nyfikna med mig vad som dolde sig i paketen ;o)

    Herregud, att ni orkar vandra i ett köpcentrum så många timmar ... Jag blir utmattad bara av att föreställa mig det. För att inte tala om fötterna, haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nina/Stjärnkraft

      Tackar tackar!!!

      Ja du, så nyfikenheten slog till? Haha.....ja jag gör ett litet extra inlägg med innehållet i presenterna + det vi köpte i Kinnarp.

      Det var lång tid i varuhus men Emporia är enormt och det känns inte som ett typiskt varuhus. Vi åt där och så klippte A sig hos en ny frisör, det tog ungefär 1½ timme bara det och sen små gick vi och A köpte lite saker hon ville ha.
      Men visst kändes det i kroppen efteråt.

      Radera