lördag 10 augusti 2013

Liket i skogen och den trasiga plastsäcken........

Allt började med att vi skulle upp på
Mösseberg och plocka blåbär.

Dom var inte så många men dom fanns där.

Det blev till ett par efterrätter i alla fall.

A fann denna skalle på marken.
Nej, ingen räv för räv har mer platt
pannben som följer nosens vinkel.
Denna skalle hade mer hög panna
och bredare kranium än en räv.
Jo, en hund låg i skogen.

Bredvid, en hopknuten och sedan
uppriven plastsäck.

Resten av skelettet och en del
av den svarta pälsen.
Vad har hänt och varför?
undrade vi.

I dag gav vi oss upp igen och denna gången
skulle vi plocka hallon.

Fanns rätt många bär, både stora och små.


Efter en stunds plockande blev det
ändå en hyfsad mängd.

Omgivningen omkring området
vid hallonstället.

Emma semester myser.

Vilka stora picknick bord de har här uppe.


Var lite bry att komma upp men ett skutt
ner tog jag.

Efteråt åkte vi till Ålleberg, lite utanför
Falköping. Här segelflygen startar och landar.


Ett av planen som drar upp segelflygplanen.

Ja då får man lägga in sina bilder,
så det blir ett inlägg......såhär ser man
tydligen ut när man bloggar? Eller? Haha.


4 kommentarer:

  1. Mysigt ser jag att ni har. Här nere målas och fejas det :)
    Hälsa så gott till värdparet.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Monkan

      Yes, det har vi. Men vädret skiftar väldigt. Hoppas ni hinner bli klara till den stora dagen.

      Radera
  2. Var alltid med mamma o pappa och plockade bär när jag var barn,nu blir det aldrig. Vilka ruskigt stora bord och stolar de var där, kanske var jättarna ute och plockade bär:) Verkar oerhört koncentrationskrävande att lägga in bilder på datorn:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alen Trädgård

      Som liten var man ibland med farfar och plockade björnbär och blåbär. En gång skulle jag följa med min mormor och morfar att plocka hallon, tror jag det var. Morfar han gick undan lite och jag och mormor vi plockade på samma buske och morfar plockade nog längre bort på en annan busken, trodde vi.
      Efter en stund gick jag för att hämta honom, då låg han i en solglänta med armarna under huvudet och solade, i spannen (hinken) fanns endast ett fåtal bär....haha.

      Tror morfar hade lika stor glädje av sin dag som vi hade....alla njuter vi på våra vis.

      Radera