söndag 25 augusti 2013

Kort men intensivt!!!

Sista dagarna jag jobbar.Gjort ett 
avbräck med fem arbetsdagar, kort vecka 
men intensiv sådan. 
Men i dag 25 augusti skall jag påbörja del
två av min semester, har två veckor nu
att ta ut. Undantag i morgon då jag skall
extraknäcka på ett ställe med gravt
autistiska ungdomar, där jag skall vara hos
en kille och vara till hans hjälp i hans
vardag en dag.

I veckan hade jag besök av en av mina
bästa vänner, från Mora. Här är hennes
sambo Micke. Vi guidar dom uppe på
Kronprinsen, höghuset som byggdes på
60-talet
i Malmö och som har bar och
restaurang på högsta punkten i stan.
Det är en imponerande utsikt åt fyra håll,
som alltid smäller högt hos 

långväga besökare.

Min bästis Camilla och
sambon Micke "Bulten" kallad.

Jag har kört scooter varje dag till jobb.
Såhär såg det ut på sträckan en
av morgnarna.

Så for vi iväg, jag och min
brukare till Furuboda.
En kursgård där
funktionshindrade kan få
lite avslappning, rekreation
och annat stimulerande.
De hade lekens dag och vi
skulle dit och kolla.

Min brukare fick sig en rundtur
med en fyrhjuling.

Sen for vi hem, trötta och nöjda,
efter sex timmars utflykt.

I dag, söndag, tog jag återigen min scooter
till jobb men kom på tok för tidigt så jag
åkte bort till församlingshuset och satte
mig på en bänk och njöt morgonsolen
en stund.

Vi skulle jobba dubbelassistans idag
för att kunna ha med vår brukare till
Ystads djurpark. Här var mycket folk och
vädret var fint.


Idyllisk miljö.

Vid caféet satt två Arapapegojor
och njöt i solen.

Så färgglada.

En påfågel fanns här
också vid caféet.

Längre bort, i ett hägn, gick
en massa Emuer.

Här fanns även andra stora djur.


Jag och min brukare blir
fotade av min kollega.

Här är våra skuggor.

Himlen var fin och molnig.

Testade en inställning på mobilkameran.

Geten ville inte fotas, hoppade ner
då jag lyfte kameran.

Hemma igen efter en hel dag på Ystad
djurpark. Gick ut med Emma nu på eftermiddagen.


Som vanligt kollar hon in vad som
sker i omgivningen.

Ställer sig vid grinden och då betyder
det att hon vill gå vidare.

2 kommentarer:

  1. Hej - och tack för att du tittade in hos mig.
    Anledningen till att jag inte kommenterat hos dig i sommar är att jag tagit "ledigt" från datorn och gjort en del andra saker istället.
    Inte är du glömd - och vet du att du har ett värdefullt jobb som tar hand om personer som behöver extra stöd i vardagen.
    Må så gott, så hörs vi snart igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äppelblom

      Jag har själv varit dålig på att kommentera hos andra och skall bli bättre på det. Tycker mig ändå att finna att bloggandet hos många har avstannat eller går på lågvarv, vilket är lite synd. Men men...jag kör på med min blogg som vanligt........Kul du tittade in och skrev...

      Radera