tisdag 26 februari 2013

Vinter picknick.

A:s föräldrar var på besök. Mina föräldrar
ville visa dom Skryllegården,
där mina föräldrar var för en tid sedan.

Här låg snön vit ännu. A och Emma
traskar fram i spåret.

Pappa

A:s pappa och Emma.

Efter 3 km i spåret så åt vi inne på
Skryllegårdens matställe.


Jag tog köttbullar (hästfria)
med potatis....gott.

Vi tog en tur till efter Skryllegården.
Vi åkte bort till Sövdesjön. Här hittade vi
bord och stolar och satte oss att fika mitt i
vinterlandskapet.


Mums. Hembakad rultårta, "intesägaså"
bullar, dammsugare och mintchoklad.

Här låg båtarna i dvala i väntan på
att användas.

Pappa knäpper till jackan....fasktiskt
lite kallt.


Jo så hände det igen.
Fick ta ut akut i natt för smärta i bröstet.
Visade sig vara infektion i kroppen
samt katarr. Men EKG visade ojämn tackt på
hjärtat och man satte nålar m.m. på mig och
var redo lägga in mig. Men det är ju det jag går
på medicin för, att just hjärtat slår otakt och
så......men kom hem igen i natt vid 02.00 tiden.

2 kommentarer:

  1. Trevlig promenad med "matkontroll" - det gillar jag. Fika i det fria gillar jag också.
    Hoppas att du kryar på dig igen!
    Må så gott och en trevlig helg önskar jag dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äppelblom

      Matkontrollen behövdes verkligen. Jo jag håller på bli friskare nu. Fick något riktigt "rävgift" till medicin..haha.

      Radera