onsdag 13 februari 2013

Blå neon.......

I förrgår mellanlandade jag på Triangeln
efter jobb. Här ser man från Triangeltorget 
längs gatan som går mot Möllevångstorget.
Blå neonrörs fasaden är f.d Domus,
i dag DC centrum. Min farmor jobbade
där då det hette Domus.

Hotellskrapan mot Triangelns
torg. Tredje gången det fått
ett nytt namn. Scandic hotell
i dag och nu för första gången
annan färg på hissarna,
som förr alltid varit blå.

I dag rastade jag på Malmö centralstation.
I denna lilla kaffebar som var dansk.


Oj jösses, så långt dom kommit på Malmös
nya konserthus.


Nu har Malmö en massa lyftkranar överallt.
Vart man än vänder skallen.

Mot centralen till. Gammalt möter snart nytt.


Först trodde jag att dykare draggade efter
ännu ett lik, men så såg jag denna man
höll på med något helt annat.

Svetsning.....hade ju med konserthus
bygget att göra.

Bore ligger kvar ännu. Enligt tidningen som
jag läste för en tid sedan skulle den tyvärr
bara vara tillfälligt i Malmö.

Huset längst till höger, Malmö gamla posthus.

Nya klaffbron, fyren och hamninloppet
till f.d flygbåtarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar