tisdag 12 februari 2013

Vägen hem....

I går, Måndag, ville jag gå hem från skolan
där jag jobbar om dagarna. Genom hel stan
men det var längesedan jag gick långt.
Här sitter jag på Burger King, vid Triangeln,
och dricker en Cola. Hotel Scandic i
bakgrunden, f.d Hilton och innan
dess Sheraton.

Malmö S:t Johannes församling,
ligger alldeles intill Triangelns
citytunnelstation.

Vänder mig ett halvt varv så har
vi Malmö S:t Johannes kyrka och
i bakgrunden nya Triangelns
köpcentrum.

Ett halvt varv till så ligger
citytunnelnstationen.
Triangeln har två nerfarter. En bit
bort ligger ännu en sådan här kupol.


Rätt fräck tycker jag.


Gamla Magistratskolan får bli granne
med nya skyskrapan. Den delen under
kranen kommer bli hög som Scandig hotell.

Även konsthallen gör uppdatering.
Nästan överallt sker uppdateringar i stan.



Mitt emot Malmö Opera, finns Malmös
äldsta träd.

Statyn vid
Malmö opera.

I dag skulle det vara
Näringslivsgala inne på operan.

4 kommentarer:

  1. Verkar inte som man skulle känna igen sig längre...får nog snart göra ett besök i Malmö!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fru C

      Du får ta och komma hit till Malmö en dag.....är det riktigt längesedan du var här? I så fall lär du få en shock....haha

      Radera
  2. Skönt med en lång promenad med en massa synintryck också:).
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. messan

      Skönt va det att gå, men attan så ansträngande......men jag måste röra på mig ju.

      Radera