fredag 30 maj 2014

Grus, damm, bensin och kvällssol........


Trodde min brukare hade sin dagliga
verksamhet, men det var ju röd dag så där var
stängt. Vi tog oss då genom Limhamn mot
ett torg och väntade på färdtjänsten där.
Det ligger många äldre hus här i Limhamn. 

Dessa hus gillar jag.

Vi tog en eftermiddagstur i min brukares
område Lindeborg. Här sitter vi på torget
i Lindeborg och äter glass.

Efter jobb frågade min pappa om jag
ville med på Speedway.
Så vi for dit vid 19.00 tiden.

Är glad att Malmö har en speedway bana och
att vi har egen speedwayklubb Gnistorna.
Idag skulle dom möta Masarna.

Nu i början så var det inte så många
besökare, men det fylldes på efterhand.

Vissa av besökarna följde åkarna
med största intresse.

Så började tävlingarna. Sol, applåder,
matlukt och bensinlukt på samma gång. 

Lite kul bild. Skuggorna i förgrunden
av publiken, banan och publiken längst bort.

Det här är speedway. Smuts, motorljud,
kamp och spännande åkning.



En filmsnutt från torsdagens 
speedway tävlingar.

2 kommentarer:

  1. Speedway var jag på mycket som liten, jag tror att min pappa hade någon slags övervakningsfunktion, jag minns inte. Vad jag minns är ljudet och lukten, farten och fläkten!
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snäckskalsdalen

      Ja det är en speicel stämning med alla dofter, ljud och vädret. Motorsport älskar jag mer än annan sport.

      Radera