torsdag 10 oktober 2013

Middagsbjudningen...

Sen förra inlägget, har jag och A
varit på middagsbjudning hos
mina föräldrar.

Höst dekorerat.

Mamma i köket, i full färd
med sista finishen.

Min brorsdotter hjälper till
duka och sätta fram mat
och dricka.

Mina brorsbarn sitter glatt och
väntar på maten.


Såhär gjorde man förr av både
kastanjer och kottar. Djur
och figurer med hjälp av tändstickor.

Vy från sjunde våningen på Värnhems-
skolan i Malmö. Träden ni ser är Kungsgatans allé.


Nedanför står en Media-klass och
filmar till ett projektarbete.


Kungsgatan nästan ända uppe
vid Värnhemstorget. 

Värnhemstorget. En tråkig rätt så
modern byggnad i bakgrunden.

Sen har jag också tagit mig mot
Föreningsgatan. Skulle till tandläkaren
och går då förbi Stadshuset, det silvriga
till höger. I bakgrunden nuvarande
Konserthuset, men nytt byggs vid hovrätten.

Vidaukten vid Stadshuset. 

Här är alltid liv och rörelse.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar