söndag 13 oktober 2013

Islandshästen Berti och julsaker.........

Var på IKEA igen....såg detta
lilla söta bord. Vore fräckt ha
i vår lilla fönsterhörna med
blommor på.

Gick runt och tittade på vad som var nytt.

När vi kom ner till lagret så såg vi att
de hade smyckat med JULSAKER.....
vaaaa, redan?

Det kändes lite konstigt, allra helst när
löven inte är helt av från träden också.


Barnen hade också en
liten julhörna.


Dagen efter, så åkte A upp till Mölle.
Där skulle hon ut med ett gäng tjejer och
rida Islandshästar. Den högra, på bilden
heter Berti och det va denna A fick ha.

När de skulle av och fika i byn, så fanns
speciella häst parkeringar. Haha.

Samtidigt som A var ute och red i Mölle så
jobbade jag i helgen. Hösten är så fin.

Min brukare bodde på sitt korttidsboende
över helgen, så då var det här jag skulle
vara med honom och jobba.

Lördag kväll kom jag hem sent
med min scooter.

På söndagen var jag
tillbaka hos min brukare.
Vi var ute mycket och
gungade, det gillar han.


Mitt yrke är faktiskt härligt. Vem får
chans att komma ut i naturen och
njuta vind, sol, regn, dofter, alla
fåglars kvitter och så varierade
aktiviteter. Mitt upp ibland alla
hygienrutiner visserligen men ja
bättre än att vara instängd mellan fyra
väggar var dag år ut och år in...
tycker jag i alla fall.


Härlig gunghäst det fanns
på lekplatsen.

Ja sicka härliga färger.


2 kommentarer:

  1. Jag AVSKYR att de börjar att julskylta redan nu:( IKEA är inte de enda som gör det och det förtar ju mycket av den julstämning som man vill ha i november december, som det nu är är man ju totalt dödstrött på julen innan den ens har varit, nej fy:( Så nu har jag fått ur mig mina aggritioner :) Verkar vara ett meningsfullt och fint jobb att kunna vara en hjälpande hand till både stora och små behövande:) Förstår att du är nöjd med det:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alen Trädgård

      Ja det är inte alls kul när man börjar med traditioner för tidigt. Samma med allt annat, semlor och andra bakelser m.m. De skall bara säljas den tid det är dags för det, ingen annan tid. Människan i dag borde lära sig längta efter saker mer än man gör. Då uppskattar man saker mer också. Man kan inte få allt nu med en gång alltid.

      Älskar mitt jobb. Tråkiga är nu att det blivit krångligare regler och svårare för de funktionshindrade att få stöd och hjälp, sen allt fusk inom branschen uppdagats. Att sådana oärliga typer skall förstöra för andra, det är riktigt enerverande.

      Men jag älskar att va assistent och det är det bästa jobb jag haft.

      Radera