onsdag 2 oktober 2013

Jätteögat.

En av stationsbulorna på Triangeln.
Det är nerfart till citytunneln.

Omgivningarna runt stationsnedgången.

Den andra stationsbulan syns långt
där borta vid höghuset. 

En bit av kanalen vid begravningsplatsen
och biblioteket.

Inne på Malmö gamla begravningsplats.
Här i rondellen har man fått en Carl Milles
staty och blommor.

Vid lilla torg finns sådana här gamla hus.


I Hökeriet, en butik som säljer nygjorda
saker i gammal stil, köpte jag denna
tablettask. Så som den såg ut förr.

Kungsparken och lilla vita bryggan.

Eon:s kontor i rött och
Kronprinsen i blått bakom.

I dag satt jag, med min brukare, på
Triangelns torg och tog en fika. Till höger
sitter dessa A-lagare alltid. De samlas här
vid torget men är helt ofarliga och fredliga.


Jag skulle bli avlöst på Gustav Adolfs torg
och vi satt här och väntade på min kollega.

Stora gamla fina träd finns på detta torget.

Bussarna stannar på ena kortsidan.


Fasaden på nya delen av biblioteket.

Gångväg från biblioteket
till Kronprinsen och
in i annan stadsdel.

I kväll tog jag , Emma och A ännu en tur
nere på Västra Hamnen. Men denna
gången i de först nybyggda delarna.
Turning torson i bakgrunden.

Denna kupol ligger bland husen.
En blandning av inglasad uteplats
och växthus. 
Fotade in och såhär såg det ut.

Turning Torson sträcker 
sig högt upp i luften.

Entrén på Turning Torso.

Ett öga finns vid torson.
Det blinkar åt en ibland, kolla filmen nedan.


Denna film visar en utryckning 
vid Möllevångstorget/Södervärn.


Här är blinkande ögat, vid Turning Torson. 
Kolla hela filmen så lär ni se blinket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar