måndag 24 december 2012

Insöp gräs på morgonen och snö på kvällen?!?!?!?!

Ja så var det min vanliga otur i går.
Skulle rätta till en sak i fönstret och
gjorde sönder en adventsstake.
Så det blev att åka till
Vellingeblomman för att köpa ny.

Vi hittade denna häftiga stake,
det är första gången vi har en
sådan modell. Morgonen började
också med att all snö var borta
och gräset syntes igen på
gården utanför.

På kvällen tände vi upp med både
julstjärnor, julstakar och stearingljus.
Detta ljushus som vi köpte i Riga lös
så fint efter att vi satte in
värmeljus i det.

Vi ville också gå en skön kvällstur
med Emma i den nyfallna snön.
Vilken lyckad lilla julafton det blev.

Vår gamla adventsstjärna lös så
fint i fönstret.

Väl ute så var det så härligt med den nya snön.
Inte mycket men bättre än ingen.
Det blev en lång tur.


Väl hemma så blev det lite julprogram på tv
och så fixade jag pepparkakor och glögg
till A och mig. Emma krafsade i sig en del
pepparkakor hon med.

2 kommentarer:

  1. Vacker adventsljusstake. Ser lite ut som om den vore från 50-talet. Jag gillar det där enkla.
    Ha en fortsatt fin helg, med eller utan snö.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myran

      Vi föll för ljusstaken rätt snabbt. Den var lite udda och fin. Ja vår nya snö försvann igen och just nu i detta, när jag skriver svaret här, så ösregnar det. Blääää...


      Ha det bra så länge.

      Radera