torsdag 20 mars 2014

En galen selfie...........

I går kväll höll Emma och
jag TV kväll, då Annika
jobbade.

Senare på kvällen tog vi bilen och
hämtade henne på sitt jobb.

I dag invigde jag balkongen.
Tog årets första kaffe där ute.
Så skönt.

Man fick ha varmt tröja på
sig såklart.

En kranbil med två män.
De höll på att ansa ett par
träd i parken.

Emma kom också ut på balkongen.

Hon gillar sol och värme.
Lade sig en stund på balkonggolvet
och somnade.

Jag skulle ta en "selfies" i dag.
Inte förrän jag var hemma och
laddade in korten på datorn,
såg jag att det genast blev
lite komiskt.

När Annika kommit hem och
kunde ha Emma lite,
tog jag en fotorunda. Här är
nappaträdet i Rönneholmsparken.

En liten stenfontän vid
Kronprinsen.

Kronprinsen och en fotbollsplan.

Så kom jag in i slottsparken.
Gäss och änder gick och åt eller låg
och solade.

En gammal sliten toalett byggnad
blir ett kul fotoföremål.

Slottsparkens musikpaviljong.
Numera sover bara hemlösa i den.

Stora dammen i parken.
Turning torson sticker givetvis upp
bland träden.

Här är tre kända symboler i
Malmö samtidigt. Kronprinsen,
Pegasus och lilla musikpaviljongen.

Lilla bron med en liten intressant historia.

Under andra världskriget släpptes en
bomb här och ännu i dag är det hål i
undersidan på brons staket, orsakat av
splittret från bomben.

I parken står också en del andra
statyer. Som denna...
...jättefräck.

Denna gås brydde sig inte om att jag fotade.

Nya konserthuset är nästan
helt klart och även denna
byggnad sticker upp
bland trädens toppar.

Möllan vid Malmöhus slott är så fin.

Alldeles vid möllan ligger denna
renässansträdgård.

Vid Malmö kanotklubb finns
denna staty.

En gammal ångmaskin ligger som prydnad
vid Tekniska muséet.

Gick längs sundsdammarna hem.

Här möter man på statyn "vinden".

Älskar dessa husen och dammarna.
Pampigt på något vis.

På hemvägen stötte jag på villan där jag
gick i scouterna. Nere i källaren höll vi till.
Från miniorscouterna till seniorscouterna.

4 kommentarer:

  1. Fina små skildringar du gör av dina små utflykter "pågen"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fån Rahden

      Tack, jo ja jag försöker så gott jag kan....

      Radera
  2. Det är roligt med "selfiesar" :) Emma har också snygg "selfie" :)
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. rose

      Ja selfiesen på mig såg jag inte hur den blev förrän jag kom hem...haha.

      Radera