söndag 23 februari 2014

Sibbarp och Milleniumstenen.

Emma lägger sina leksaker precis överallt.
Så här kan det se ut en dag hos oss.

Ett stort söndergnagt köttben i köket.

Obäddat i hennes säng..hehe.

En dag, när Emma var på sitt dagis,
gick jag och Annika upp i stan.
Här är vi vid nya torget mittemot gamla
idrottsplatsen Malmö IP och vi står
vänd mot Triangelns norra station,
Malmö S:t Johannes kyrka
och Triangeln.

Härifrån kör man också in på en liten väg
som bara leder till ett stort underjordiskt
garage, under hela Triangelkomplexet.

Hotell Scandic till vänster och nya skrapan
i vitt bakom det gamla huset.

Var nere vid Sibbarp med
Emma och såg då
denna "milleniumsten".

Rest på plats, där den står,
precis det klockslag och datum
den har fått inristat.

Här låg också gamla fiskebodar.

Vet inte om dessa används i dag eller ej.

Denna bod, använder ingen. Det har varit
en hage för hundar med tillhörande
hundkoja.

Gillade denna vy, så kunde inte låta bli
att fota den. 

Tog en sväng om till Limhamns kyrka.
Farfars grav fick sig ett besök av mig.

Emma ville samtidigt testa rastgården,
en bit ifrån kyrkogården.

På kvällen, tog vi en tur med Emma
på Ön, Limhamn.

Här ligger ungefär 3-4 fiskebåtar.


Har jobbat natt och fram till 16.00 i dag.
Jag och min brukare tog min bil för att köra
skräp till tippen. Det gillade han skarpt.

Senare på kvällen gjorde jag
en varm macka....gott.

Emma ville va med
och göra varma
mackor. Haha.

2 kommentarer:

  1. Det är inte bara hundar som sprider grejer - det gör gubbar också!
    Hoppas allt är bra med dig!
    Må så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äppelblom

      Haha....ja jo du har så rätt......jo allt är ok med mig. Det går upp och ner men jag är fasligt trött ofta.

      Radera