söndag 2 februari 2014

I veckan, under arbetstid, skulle jag och
min brukare samt hans klass, spela Bowling.
Ett av Malmös största bowlingställe med hela
40 banor, pub, kort spel, roulette samt en
stor automat spelhall. På BigBowl.

Direkt när man kommer in möter man skor
och åter skor. Detta är bara hälften av alla
skor dom har.

Rent, fint och välorganiserat.

Bardisken, som skiftar färg hela tiden.

Läckra färger på kloten.

Ett stort gäng pensionärer hade banorna
bredvid oss.

Jag och min brukare hade bana 20.

När man har svårt för att greppa,
hålla eller balansera, då är en sådan här
ramp bra att föra ned klotet med.

Jo vi var 4 stycken på banan efter
en stund.

Här är spelhallen med automater.
Bilkörning, boxning m.m.

Direkt efter jobb så for jag, A och Emma
till Falköping. Där bor A:s föräldrar och vi
skulle sova hos dom i helgen, för vi skulle
på dop i Alingsås sen på lördagen.
Här kör vi på E6 i höjd med Lomma (Skåne).

Men redan 3 mil söder om Ängelholm blev
det stopp i 40 minuter.

Har nog aldrig sett så många
utryckningsfordon på en och samma gång.
Det blinkade precis överallt.

En lastbil hade kasat på isig vägbana och
kört in i mitträcke.
 

På lördagens morgon tittade jag ut genom
"svärföräldrarnas" köksfönster.
Vitt och fint här också.

A satt och läste morgontidningen.

Emma studerade mackorna m.m.
som skulle bli frukosten.

Vi tog A:s pappas bild till Alingsås.

En fin liten stad som jag vill besöka
sommartid. Då skall man gå på
Drottninggatan, för där låg handelsbod efter
handelsbod och riktigt mysiga sådana.

Även vid Christinae kyrka, låg fina träkåkar.

Prästen sätter igång dopet.
Kyrkan var väldigt fin.

Storebror till bebisen,
skulle få vara med och
hälla upp dopvattnet.

Så var det söndag och dags att
åka hem. Detta "nylle" var det första
jag såg när jag slog upp gluggarna
i morse......haha. Emma satt nära
mig och bara glodde och ville
till 100% ut.

4 kommentarer:

  1. Inget kul att ligga på vägarna i vinterväder;( Tur att ni kom fram ordentligt, Alingsås är verkligen en mysig och fin stad med sina gamla hus och gator:) Har bara varit där vid jultid men jag skulle också vilja åka dit på sommaren med alla mysiga caféer. Det "nyllet" skulle jag inte ha något emot att se när jag vaknade:)) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alen Trädgård

      Nej det är rätt obehagligt med vintervägar. Faktiskt värre när dom håller på att salta än inte. Tyckte Alingsås verkade fint och vill gärna dit i sommar.

      Emma är så söt med sitt knasiga nylle...haha.

      Radera
  2. :) Du har hunnit med en hel del sen sist. Det är kul att bowla. Mysigt med dop. Kram Katarina.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Katarina

      Japp, men det är ju mycket för att jag är ute på en del äventyr inom jobb också, som gör jag är med om mycket. Men visst...A och jag försöker göra vardagen händelserik.

      Kramen.....

      Radera