måndag 2 december 2013

Emma och lilla Gaston......

Denna dag skulle Emma äntligen följa
med matte till hennes jobb en stund.
A jobbar som undersköterska och Emma
har förut fått vara med som vårdhund.

Emma såg mig stå
på balkongen.

Senare på eftermiddagen skulle
jag leka lite med mobilen och ta
foto på Emma i olika lägen.
Men Emma är förstås nyfiken
och skulle vara med och titta.
Hon kollade länge på
mobiltelefonen haha. 

Jag, A och Emma åkte sedan till
hundrastplatsen vid stranden.
Här parkerade vi vid hundrastplatsen
men gick sen mot Västra hamnen.
Det blåste väldigt denna dag. 

Emma ville egentligen vända
tillbaka p.g.a blåsten men kom
vi bara in i bebyggelse skulle
det bli bättre. 

Ett litet stenmonument innan man
kommer in på Västra hamnen området.

Ett par båtar låg kvar i plurret.

Stor som en hel villa.

Här gillar Emma att gå. Lång rad med
träbänkar i olika nivåer.

Vågorna slog mot stenarna.

A och jag tyckte det såg ut som om
Turning Torso räckte finger åt oss...haha.
  
Här finns också badvaktstorn.

Emma kan göra olika konster och blir belönad.

Turning Torson igen......den syns överallt.

Ett kul litet hus. Hela huset består
av en plastikkirurg firma.

Turning Torson
så fin.

En nygjord kanal går längs husen.
Här är fräckt och lite roligt att gå.

Såhär har ni väl aldrig sett
Turning Torso förr? Mitt i växtligheten? 

Jag är med på ett hörn.

I slutet av Västra hamnen mot hundrastgården,
finns detta lilla vattenfall.

På vägen hem stannade vi vid butiken och
jag väntade utanför med Emma.

I går, första advent, blev
vi bjudna till mina föräldrar.
Brorsan och hans familj
kom samt min kusins
familj med nyinköpta
hunden.

Gaston heter denna lilla valp.

Det blev gott att äta och dricka och vi
hade en trevlig och mysig kväll.

Gaston fick mycket uppmärksamhet
hela kvällen.

Emma låg under bordet, medan Gaston
fanns i rampljuset..haha.

Min kusin Jens och hans son Erik.

Så lilla Gaston igen.

Jaja Emma....du får också va
med på en bild.

Så fortsatte kvällen med ljus, vintermörker
och umgänge.


2 kommentarer: