onsdag 4 december 2013

Ät med pinnar.............

Jag och A var ett ärende till Mobilia i veckan.

Vi passade på äta lite på SlimFood.
Det var riktigt längesedan vi åt
ute tillsammans.

Allt är klart nu här på Mobilia och
har blivit rätt fint.

Har börjat vänja mig vid denna
maträtt och lärt mig äta
med pinnar. Det lärde A mig
för några år sedan och hon i
sin tur på sin jorden runt resa.

Sockerfri dryck...
ok smak.

Kolla...det går ju äta utan bestick.

Sen bussen till jobb.


Det va friluftsdag för min brukare och hade
 anordnats tipsrunda på stranden.
Man skulle leta upp saker som var
fotograferade från omgivningarna.

Överallt gick elever, lärare och
assistenter, elevassistenter och letade.

Men det var kallt och isigt.

Nja det är inte snö från ovan....
detta kommer från ishockey rinken inne
på Kockums fritid.

I entrén hänger ett lustigt skepp.
Kockums fritid kom ju till för de
gamla Kockumsarbetarna på varvet,
att ha ett ställe att simma,
träna och relaxa på efter
arbetsdagen. Därför denna båt
i entrén.

Så buss hem igen, efter 15 timmars arbetspass.

På Gustav Adolfs torg hade man
smyckat ut väldigt mycket.

2 kommentarer:

  1. Hoppas allt är bra med dig!
    Trevlig helg och må så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äppelblom

      Jo allt ok. Har ju mitt som jag dras med men annars ok...trevlig helg själv.

      Radera