söndag 21 juli 2013

Besök hos en vän som har det riktigt svårt.

Emma har lekt med sin bästa
kompis Sofus, en basett.
Det var den första hund Emma träffade,
som valp, efter vi hade kommit hem
med henne från uppfödaren.

Dom kan fjanta sig ibland, som
på bilden. Rejält busiga.

Men Sofus kan ibland vara världens lataste
hund, men så go så go.

Besökte mina föräldrar i veckan också.
På framsidan av huset fanns dessa
färgglada blommor.

Spaljépäronen börjar växa till sig.

Gillar dessa fönsterna.


Nere i ena trädgårdshörnan växer
två stora tallar.

På förrådet hänger redskapen. 
Tog denna bild med lite retro inställning.

I går var jag på besök hos en bästa vän,
som just nu har det riktigt svårt i sin vardag.
Han hade blivit inlagd i veckan
.

Scootern blev parkerad, hade haft den
hela gårdagen. Så tog jag med det jag köpt
till min vän och gick upp på avdelningen.

När han hade kommit till avdelningen så
fick han välja rum själv. Så han hade
tagit ett där han kunde vara själv, alltså
enbädds rum och med bra utsikt.
Jag känner min kompis så jag vet vad han
menar med "bra utsikt".  Haha.

Det här är vad han menar med
bra utsikt...haha.


Så drog jag vidare med min scooter.
På Limhamns kyrkogård ligger farfar begravd
och jag ville se hur där såg ut.
Men OJ, oj som det hade växt upp sen jag
var där sist.


Här behövdes röjas och efter en lång
stund såg det hyfsat ut. Tistlar, gräs och
allt möjligt hade jag försökt ta bort.
Vattnade innan jag for hem.

6 kommentarer:

  1. Inte roligt när ens kompis blir sjuk och hamnar på sjukhus:( Tur i alla fall att utsikten var bra:)) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alen Trädgård

      Nej det är sorgligt när saker drabbar ens bästa vän. Men jag skall försöka göra vad jag kan för att hjälpa honom. Det är nog över 20 år som vi varit vänner....herre vad tiden går.

      Ja han valde ju rätt utsikt....lite får han unna sig i allt helsike. Haha.

      Ha det gott Du med......

      Radera
  2. Semestertider förstår jag, vad härligt. Men tråkigt med din vän. Jag har också semester i två veckor nu. Såg att du varit på zoo i köpenhamn, vi ska försöka komma dit en dag under semestern. Jag har faktiskt aldrig varit där.

    Ha en bra semester!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Petra

      Min semester börjar i morgon måndag 22/7 och jag har 50 dagar att ta ut, för hade tydligen 25 sparade.....yeesss!!!

      Ja Zoo är nog andra gången jag varit på. Det är en trevlig liten park, tänk på att den är i två delar och ta en karta vid ingången. Ta buss 6A vid stationen.....den som går på andra sidan gatan och inte samma sida som station. Ni åker buss med samma biljett som på tåget dit.

      Hoppas det blir en lyckad dag

      Radera
  3. Det är trist när vänner mår dåligt. Hoppas på god bedring.
    Ogräs växer fort, det är sant det.
    Härligt med hundkompisar så där med.
    Här är det varmt och skönt. Lite för varmt tycker jag. Men det är sommar.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synnöve

      Ja min kompis reder sig, det tror jag. Han är rätt seg. Ska försöka göra det jag kan, resten är ju hans del att ta tag i.

      Emmas kompisar är många och har varit ännu fler, men en hel del har blivit "änglar" den sista tiden. En av dom dog mitt under lek nyssens.

      Håller med, värmen är olidlig stundtals och då är det skönt hoppa på min scooter och köra. Det svalkar genast mycket mer.

      Kram.

      Radera