onsdag 5 juni 2013

Oj oj, vilken vecka och dag......

I veckan var det fullt ös. Lärde upp nya samtidigt
som jag fick hoppa in extra p.g.a sjukdomsfall.
På min brukares skola är det inga riktiga
lektioner nu när skolan är mot slutet av sin
termin,så det blev lite Pippi Långstrump
med klasskompisarna.

I dag var jag och A på Siba och inhandlade
dels färgband till vår skrivare och så
köpte jag en el-tandborste. Ett råd från
min tandläkare, där jag var i morse.
Rotfyllning i tand två och typiskt, i veckan
gick en kindtand helt av. Men som tur var va
det den som senare skall dras ut. Skönt få
sina tänder fixade. När jag kom hem fixade
jag till "Lax med dillstuvad potatis".
Den blev riktigt god.

Gjorde ett par scooterfärder i dag.
En av dom till båda kyrkogårdarna.
Här på Östra Kyrkogården ligger
mormor och morfar samt morfars
föräldrar och mammas lillebror.
Mamma (enda som sköter den) 
hinner inte alltid sköta den så jag
tog bort det som behövdes och så
hade jag rosor med.

Satte rosorna i vasen och vattnade
övriga växter samt rensade lite.
Vi har ingen sten på denna graven.

Så fint det "blidde".

Sen tog jag scootern till Limhamns
kyrkogård, där farfar ligger. Hade med
rosor även här.


Uj uj, som här såg ut. Jag satte ner rosorna
i vasen och började rensa. I höger hörn stod
ett par fina lila och blåa höga blommor
som jag också sparade.

Vips, så blev det fint, efter en bra stunds
filande och rensande.

Nu i kväll drog vi ut till en rastgård i
andra sidan stan, med Emma.
Sen hem och höll kväll.

6 kommentarer:

  1. Härliga turer med scotern! Visst är det en underbar tid att vara utomhus nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Petra

      Ja det är såååå skönt att köra scooter. Vilken frihet.

      Radera
  2. Låter härligt med scoterturer:) Så fint det blev på gravarna, det är rogivande att "pyssla" med rensning och plock på kyrkogården. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alen Trädgård

      Det behövdes verkligen en upprensing på gravarna. Det är rofullt pyssla med dom och även vara på en kyrkogård.

      Radera
  3. Eltandborste är inte alltid så självklart. Jag är tandsköterska och har efter många om och men övertalats att använda en sådan och nu funkar det rätt bra. Det är en Oral B med runt borsthuvud. Jag har precis också avslutat ett test med en Colgate eltandborste som inte hade runt borsthuvud och den skulle jag aldrig rekommendera. I min utvärdering fanns det bara en positiv sak och det var skaftet. Annars var den hemsk. Det var som om man satt hos tandläkaren hela tiden och borrade med lågvarven. Fy tusan!
    Lycka till med din!
    Ha en fin helg
    Kram Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myran

      Den jag köpte har runt borsthuvud. Men jag vågar inte använda el-borsten förrän jag fixat alla mina tänder. Två är under rotfyllning och har provisorisk pasta, och är rädd denna lossnar. Det skall på två kronor sen.

      Önskar det fanns metallbundet porslin så man kunda göra en smal guldkant, för då kan tandköttet växa upp en bit och se mer naturligt ut....alltså en MBP krona. Men i dag är det ju bara keramik i allt.

      Radera