söndag 9 juni 2013

Bevismaterial, yxa och pistol....de var tre.

I går ville jag bjuda A på mat vid Mobilia.
Där har öppnat en restaurang som heter
Slimfood.
Suschi.....hm, men ok det går ändå. Vi läste
på internet innan vi åkte dit att man rånat
en juvelerar butik på morgonen. Så när vi
kom dit var polisen där och hade spärrat av.

Vi beställde vars en suschirätt,
det var rätt gott.

Undertiden vi åt surrade polisens helikopter
runt ovanför oss och letade efter de tre
rånarna, som stuckit iväg på moped.
Vi var inne sen och kollade och polisen hade
märkt ut bevis material och hela butiken var
sönderslagen. Smyckesaskar låg överallt.
De hade skett efter öppningsdags och en hade
yxa och slog sönder och tog saker och en
annan stod med pistol och hotade förbi-
passerande och vittnen.

På eftermiddagen blev det kalas hos min bror
och hans familj. Min kusin J hans dotter C och
mamma står och pratar trädgård.


Brorsan lyfter ut ett bord
gräset medan min
brorsdotter står och
njuter en dricka
och tittar på...haha.

Max kommer ut och
skall äta.

Alla sitter och äter och njuter i solen.
Det var en skön eftermiddag och kväll.

Man kan stå och snacka också.
Pappa njuter kaffet under körsbärsträdet.

Huset från trädgårdssidan. Sen körde jag
hem till A och Emma på min scooter.

4 kommentarer:

  1. Så mycket skit som händer överallt;( rån, misshandel och annat som tur är har man varit förskonad för sådant. Trevligt med familjesammankomster och tur med vädret hade ni ju verkligen:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alen Trädgård

      Japp, Sverige är ju ett land där folket tror och har trott alltid att vi är förskonade från våld. Därför har vi inte sett det växande problem som varit och som resulterat i det som finns i dag och det som kommer finnas i framtiden. Därför händer mer och mer sådant. Men man får inte sluta leva och verka, för det är ju att lämna över helt till kriminaliteten. Man får försöka leva sitt liv ok mitt upp i allt.

      Ja sammankomster är kul och i går var extra kul då lite gamla minnen snackades om.

      Radera
  2. Nu har jag suttit en lång stund och försökt ta igen lite av allt jag missat. Du är verkligen flitig med inlägg och fina bilder. Allt från familjemiddagar till rån skildras! Tack för det och ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cici

      Ja det skall vara lite blandat i varje inlägg, då blir dom inte så långtrökiga och läsa. Jag brukar ju ha rätt långa inlägg......

      Radera