söndag 31 januari 2016

En liten tripp.

Kronprisen sträcker sig
ståtligt mot skyn.

En gammal station blir nu snart en ny saluhall.

Mitt i allt nybyggt kommer denna lilla saluhall
ligga fint tillhands.

Mitt över gatan denna
fräcka fasad.

Nord Mils med sin fabrik mitt i bebyggelsen.
Tufft, passar in ju.



På Mässan vid Hyllie var det dags för ett besök i dag.

Temat var vikt, kalorier och kroppen.

Men inte många besökare.





Annars en fin mässbyggnad.



Nu är Ön bebyggd. 

Men här rivs gammalt och nytt kommer.
Ännu en stadsdel föds.

Nya bostäder.





Men den gamla fiskehamnen behåller
sin stil och sitt liv.



I byggnaden mitt i bild, byggdes tyska stridsplan
under 2:a världskriget och Herman Göring
besökte stället ofta.
Han bodde också här i Limhamn ett tag.

Nya kontor.

Ny bild till min statistsida.


5 kommentarer:

  1. Hejsan! En liten titt hos dig också. Jag är sällan ute och kollar, men ibland måste jag kolla över hur mina bloggvänner har det.
    Jag hoppas allt är bra med er.
    Ha det fint och kram från Värmland!
    Inga

    SvaraRadera
  2. Hej,hur e läget? Jag mår bra.

    SvaraRadera
  3. Kul att det byggs nytt :) Det behövs verkligen. Här revs det en massa hus/lägenheter för ett antal år sedan, de hade vi behövt nu. Önskar dig en trevlig helg. Kram Katarina :)

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera