lördag 26 april 2014

Solen och värmen har kommit hit.

Sist jag jobbade tog jag med min
brukare till Myrorna. Vi skulle se om vi
kunde hitta något billigt och bra.

Efter jobb skulle jag gå till Annikas
jobb och hämta bilen. Området Högaholm,
höghusen, syns i bakgrunden och där i
närheten jobbar hon.

Dessa hus har varit med i tv serien Bron. 

Nu börjar allt blomma så fint.
Varmt har det varit också.

Jag skulle hämta Emma från dagis.
Utanför ligger en båtkyrkogård. Ödebåtar
och dess vagnar. Här skall byggas kontor
och lägenheter snart.

Till och med bilar står öde här. 

I dag, lördag, gick vi ner mot lagunen
och Limhamns sjöstad. Full aktivitet på
folk i dag då det var 19 grader varmt.

Dessa killar skulle ha upp sin båt på trailern. 

Annika och Emma står och kollar utsikten.

Här vid "gröna räcket" har det stått folk
och fiskat sen jag var ung. Jag brukar också
åka hit och fiska plattfisk.

Vi gick vidare mot nybebyggelsen.

Annikas föräldrar kollar också
in omgivningen.

Relativt ny småbåtshamn.

En stor trappa så man kan sitta
och sola eller bada ifrån.

Emma sitter med matte på
trappan och njuter.

En av fiskebåtarna, som man kan hyra in
sig på, åkte ut för att folk skulle få fiska.



2 kommentarer:

  1. Det är så skönt i solen! Idag är 18,5 grader här och solen skiner :)
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. rose

      Ja vi hade detsamma ungefär........skööönt ju.

      Radera