onsdag 13 november 2013

Emma och hennes tunnel.......

I dag har jag varit ledig. Så A och jag
åkte ner till Västra Hamnen och gick
med Emma till den stora fina rastgården.

Här har vuxit upp bra och blivit riktigt
trevligt och fint.

Bredvid ligger dagis och en
upplevelselekpark för barnen.

Barrträd...nice...det bryter av
lite från alla lövträden.

Emma hon sprang ut och in genom
tunneln. Det här gillar hon.

"Så får man ju snusa och gräva lite
också", tänker hon.

Här hade hon hittat ett
litet hål i marken. 

Oj vad hon kan,
lilla Emma.
Ringen klarar hon galant.

En gång till, säger matte.

Men nu ville Emma strosa runt lite
själv igen.

Hm, det där hålet igen. 

Här väntar hon på matte.

Men nu ville hon hem.

I kväll tog vi en promenad med Emma i
vår park. Korpen spelar boll
under månljuset.

Skolans gymnastiksal är tänd.
Kanske innebandy där inne?

Fotboll....nja inget för mig men bra det
finns för de som gillar.

4 kommentarer:

  1. Så underbart att ha en lekpark för hundar, förstår att hon gillar att vara där:) Fotboll gillar inte jag heller, tycker det är hysteriskt på något vis. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alen Trädgård

      Ja det är vi faktiskt bortskämda med här i stan, att ha ett stort antal rastgårdar till vovvarna. Samt båda änder av stranden, som är fält stora med hundställen.

      Håller med......tycker inte bara fotboll utan den mesta sport går det hysteri i, det är det som gör jag tröttnar. Däremot gillar jag motorsport, viss motorsport som speedway (ses live) och rally.

      Radera
  2. Glada vovvar som får leka, det är härligt! Vilken fin dag ni hade!
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snäckskalsdalen

      Ja Emma gillar verkligen att vara ute och få springa och springa...men märks att ålderns rätt tar in på henne för hon orkar inte lika mycket längre.

      Radera