lördag 27 april 2013

Bland ruiner och skepp.

I veckan lämnade jag Emma på dagis.
Vi tog en promenad dit men Emma försökte
gå andra vägar, för hon vill inte till sitt
dagis vissa dagar.

Vid hunddagiset ligger "Line up club"
en dansklubb.

Här ligger också resterna av fabriken
där ett företag förut tillverkade
bensinpumpar. Nu rivs stället och
skall lämna plats åt bostäder och
kontor.

Här håller maskinerna på att riva.

Jag gick ner på stranden, den gräsdelen av
strandremsan mellan Limhmansfältet och
havet. Här fanns en massa gäss i dag.

Fick en del fräcka bilder med flyggande gäss.

Tillochmed denna bild av Turning Torso med
gäss, det har jag inte sett, ett sådant
motiv förut.


Nere vid en av hamnarna i Malmö ligger denna
båten "Tintin". Det är en fotoatelje och allt på
båten är tydligen rekvisita.


Litergrann bredvid ligger NordMills och
denna dag lastar man säd på ett skepp.

NordMills enorma silos.

Jongleur heter tydligen båten.

Ännu lite längre bort lastas vindkraftverk
för export på en annan båt. De vindkraftverk
som är gröna i ett par nyanser av grönt,
kommer från Kockums.
De står lite överallt i Sverige och Europa.

Här syns nyanserna på en tredjedel av
kraftverkets pelare. De är i tre delar som
sedan sätts ihop.

Provade på en panorma bild så ni kan få en
uppfattning hur området hänger ihop.

Längre mot Centralstationen satte jag mig för
att vila. Det behövs en del pauser nu för tiden
när jag är ute och går. Här vid gamla
flygbåtshamnen.

Gick genom city och in i en av våra parker.
Här blommade det för fullt.


Gjorde en panorama här också.

6 kommentarer:

  1. Underbart att få nosa på den kommande värmen.
    Ingen dålig promedad du gjorde.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fån Rahden

      Våren är såå välkommen så. Nja det var lång promenad men är inte van att jag måste sätta mig ner och vila så ofta.

      Radera
  2. Fräcka kort :O) Vad långt våren har kommit hos dig. Ser ljuvligt ut.
    Ha en bra vecka. Kram Katarina.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Katarina

      Tack......Försöker ju få lite speciella bilder ibland. Ha en bra vecka du med...

      Kram

      Radera
  3. Hej grabben, jättefina vyer ifrån Malmö. Jag får nog försöka komma ut med min kamera, det var så längesedan jag var i stan.
    kortet med torson och gässen gillar jag.
    Ha det gott.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Monkan

      Ja gör som jag..ha alltid någon form av kamera med och ta foton när det känns bra och inte av tvång....då blir man mest nöjd. ;)

      Ja gässen och Torson blev knallbra....

      Radera